موعود

"روی تاریک آمریکا": طرح‌ "عقیم‌سازی" مردان و زنان در کشورهای درحال توسعه

صدای روسیه در گزارشی ویژه از طرح‌های آینده آمریکا جهت تسلط بر جمعیت کره زمین خبر داد.رادیو دولتی صدا...

عوارض داروهای نیروزای استروئیدی بر باروری مردان

عوارض داروهای نیروزای استروئیدی بر باروری مردان

تستوسترون Testosteroneنام‌های تجاری : ORANABOL ‏و ORETONیک دسته از داروهای نیروزا استروئیدهای آنابول...

                        نقش امام حسن عسكرى (عليه السلام) در هدايت علمى و فرهنگى جامعه‏

نقش امام حسن عسكرى (عليه السلام) در هدايت علمى و فرهنگى جامعه‏

على حائرى مجددر كنار وظيفه هدايت اعتقادى مردم، مواضع علمى امام عسكرى (ع) در پاسخ هاى قاطع و استوار د...

بازگشت اسیران

بازگشت اسیران

برداشتی آزاد از یک واقعه تاریخی توسط عباس یوسفی ویدئو بازگشت اسیران جست و جویی در تاریخ است تا از نش...

مجامع مخفى‏

مجامع مخفى‏

اسماعيل شفيعى سروستانىپيرامون مجامع مخفى را مجموعه اى از افسانه ها، نشانه ها و نمادها فرا گرفته است ...

  • "روی تاریک آمریکا": طرح‌ "عقیم‌سازی" مردان و زنان در کشورهای درحال توسعه

  • عوارض داروهای نیروزای استروئیدی بر باروری مردان

  • نقش امام حسن عسكرى (عليه السلام) در هدايت علمى و فرهنگى جامعه‏

  • بازگشت اسیران

  • مجامع مخفى‏

آگهی

محمّدبن قولويه، استاد شيخ مفيد، مى‏ گويد:
قرامطه- كه از پيروان محمّدبن قرمط بودند و اعتقاد داشتند او امام زمان است به مكه حمله كرده و حجرالاسود را ربوده بودند- و پس از مدتها در سال 307 ق. باز پس فرستادند و قصد داشتند در محل قبلى خود نصب نمايند. من اين خبر را پيشتر در ميان كتاب هاى خويش خوانده بودم و مى‏ دانستم كه آن را فقط امام زمان (ع) مى‏ تواند در جاى خود نصب كند. چنانكه در زمان امام زين‏ العابدين (ع) نيز از جاى خود كنده شد و فقط امام (ع) توانست آن را در جاى خود نصب كند.

آیا داستان کمین کردن ابوعبیده جراح، عمر، عثمان و ابوبکر، برای رماندن مرکب رسول اکرم (ص) و قتل پیامبر اسلام از نظر منابع تاریخی معتبر، مورد تأیید است؟
برای روشن شدن موضوع ابتدا گذری کوتاه به فعالیت‌های منافقان و یهود در جلوگیری از پیشرفت و نفوذ اسلام داشته و سپس به جریان جنگ تبوک و نقشه قتل حضرت رسول (ص) توسط آنان می‌پردازیم.

در صد و بیست و پنجمین نشست از سلسله نشست‌های موعود، استاد اسماعیل شفیعی سروستانی راه‌های نجات از بلایا و فتنه‌های بی‌امان آخرالزّمان را با تأکید بر دعا برشمردند. سردبیر ماهنامة موعود در مقدّمة سخنانشان به مناسبت ایّام زیارت امام حسین(ع) در اربعین، بیان کردند که در زمان ظهور امام زمان(عج)، ایشان اعلام می‌دارند که «ای مردم! جدّ مرا عطشان به شهادت رساندند» و بدین ترتیب به جهانیان می‌فرمایند که فرزند و منتقم ایشان هستند. استاد سروستانی با اشاره به اینکه امام زمان(ع) در زمان ظهورشان به وسیلة امام حسین(ع) شناخته می‌شوند، تأکید کردند که زائران حسینی می‌بایست در هر رنگ و نژادی که هستند، جان خود را متوجّه قیام امام حسین(ع) نمایند و ایشان را به درستی به جهانیان بشناسانند تا در هنگامة ظهور به وسیلة شناختن نام و قیام امام حسین(ع)، به سوی امام زمان(عج) بشتابند.

لطفعلى محمديان‏
زمان عجيبى است! غربت ازدر و ديوار مى‏ بارد. نمى‏ دانم چرا وقتى به اين زمان فكر مى‏ كنم كوفه در ذهنم تداعى مى‏ شود. كوفه را نديده‏ ام و شايد تا آخر عمرم هم نبينم، امّا، با مذلّت خاك و خاكيان آشنايم. بر حال خودم و هم‏نوعانم افسوس مى‏ خورم؛ چراكه داريم بسرعت از همديگر دور مى‏ شويم و روز به روز فاصله ما بيشتر مى‏ شود. در عين اينكه از همديگرجدا مى‏ شويم، نسبت به خودمان نيز داريم غريبه مى‏ شويم. داريم خودمان را نيز فراموش مى‏ كنيم. هروقت كه ندايى از درون به ما نهيب مى‏ زند كه برگرد! راه گم كرده‏ اى! دارى به بيراهه مى‏ روى! ما نيز بر او نهيب مى‏ زنيم كه خاموش!

سيد محمّد على الحلو
مترجم: سيد شاهپور حسينى ‏
نشانه‏ ها و علامات ظهور، اهميت خاصى در فرهنگ مهدويت دارند، به ويژه اينكه اين نشانه‏ ها، شخصيت‏ هاى دوران ظهور را به ما مى ‏شناسانند. اين نشانه‏ ها در حقيقت يك لطف بزرگ الهى است كه جهان به وسيله آن خود را براى استقبال از آن رويداد سرنوشت‏ ساز و بسيار مهم آماده مى ‏كند. نشانه‏ هايى كه روى داده يا در آينده روى خواهد داد، خود اشاره به اين امر دارد كه انسان مى ‏تواند در زمان‏ هاى مختلف، گرايش‏ ها و تفكرات و وابستگى ‏هاى خود را به جريان‏ هاى مختلف مشخص كند و بداند چه در انتظار اوست. يكى از اين نشانه‏ هاى حتمى ، يمانى است.

یکی از لشکریان ابن سعد فریاد زد: «این شخص شیر شیران است، این فرزند شبیب است، مبادا کسی به جنگ او برود». پس عابس مکرر فریاد می‌زد و مبارز می‌طلبید و کسی جرأت نمی‌کرد به میدان او برود‏.

مريم پاك‏ آئين‏
حوادثى‏ كه پس از شهادت امام حسين (ع) در «دشت كربلا» رخ داد، پيش از هر چيز انسان را به ياد صحراى‏ محشر مى‏ اندازد. زمانى‏ كه همه‏ جا تاريك مى‏ شود، زمين و زمان به هم مى‏ ريزد و صيحه دهشت‏ آور فرشتگان از آسمان بلند مى‏ شود. با بررسى‏ وقايع پس از شهادت امام حسين (ع)، به راستى‏ در مى‏ يابيم كه عظمت قتل بى‏ رحمانه امام، تا چه اندازه است؛ مصيبت عظيمى‏ كه عالم خاكى‏ را پريشان كرد؛ بلكه قدسيان آسمان را نيز به شيون و فرياد وا داشت.

علقمة بن محمد حضرمى گويد: به امام باقر (ع) عرض كردم: به من دعايى تعليم دهيد كه با آن دعا در اين روز (عاشورا) هنگامى كه امام حسين (ع) را زيارت مى‏ كنم، بخوانم و دعايى كه با آن، هنگامى كه آن حضرت را از نزديك يا از خانه‏ ام و از راه دور (و به قصد زيارت بدان سو) اشاره مى‏ كنم، بخوانم. حضرت فرمودند: «اى علقمه پس از آنكه به آن حضرت با سلام اشاره كردى، دو ركعت نماز بخوان و پس از آن اين قول (متن زيارت) را بخوان.

عبود من، مرا چه شده كه چون نام چهارتن را مى ‏برم، تسلى مى ‏يابم. چون نام حسين را مى ‏برم اشكم مى ‏ريزد وناله‏ ام سر مى ‏كشد. خداى تبارك و تعالى سرگذشت او را برايش در كلمه «كهيعص» بازگو نمود. چون زكريا اين را شنيد، سه روز از مسجد خود بيرون نرفت و كسى را هم نپذيرفت و به گريه و ناله رو آورد و براى او نوحه مى ‏خواند ...

- سيد بحرالعلوم رحمةالله عليه به قصد تشرف به سامرا تنها به راه افتاد، در بين راه راجع به اين مسئله، كه گريه بر امام حسين (ع) گناهان را مى ‏آمرزد، فكر مى ‏كرد همان وقت متوجه شد كه شخصى  عرب سوار بر اسب به او رسيد و سلام كرد، بعد پرسيد: جناب سيد درباره چه چيز به فكر فرو رفته‏ اى ؟ و در چه انديشه‏ اى ؟ اگر مسئله علمى  است بفرماييد شايد من هم اهل باشم؟

طرح روز

جستجو

جدیدترین نظرات

اوقات شرعی


آگهی
آگهی
آگهی
آگهی

سرخط خبرها