موعود
كوفه را نديده ‏ام امّا ...

كوفه را نديده ‏ام امّا ...

لطفعلى محمديان‏زمان عجيبى است! غربت ازدر و ديوار مى‏ بارد. نمى‏ دانم چرا وقتى به اين زمان فكر مى‏ كن...

شهدای یمنی عاشورا / عابس

شهدای یمنی عاشورا / عابس

یکی از لشکریان ابن سعد فریاد زد: «این شخص شیر شیران است، این فرزند شبیب است، مبادا کسی به جنگ او برو...

وقايع غريب پس از واقعه عاشورا

وقايع غريب پس از واقعه عاشورا

مريم پاك‏ آئين‏حوادثى‏ كه پس از شهادت امام حسين (ع) در «دشت كربلا» رخ داد، پيش از هر چيز انسان را به...

تعلیم زیارت عاشورا

تعلیم زیارت عاشورا

علقمة بن محمد حضرمى گويد: به امام باقر (ع) عرض كردم: به من دعايى تعليم دهيد كه با آن دعا در اين روز ...

زكرياى نبى (ع) و مصيبت امام حسين (ع)

زكرياى نبى (ع) و مصيبت امام حسين (ع)

عبود من، مرا چه شده كه چون نام چهارتن را مى ‏برم، تسلى مى ‏يابم. چون نام حسين را مى ‏برم اشكم مى ‏ر...

  • كوفه را نديده ‏ام امّا ...

  • شهدای یمنی عاشورا / عابس

  • وقايع غريب پس از واقعه عاشورا

  • تعلیم زیارت عاشورا

  • زكرياى نبى (ع) و مصيبت امام حسين (ع)

آگهی

بدون ترديد از سويي شناساندن حضرات معصومين علیهم السلام براي نسل نو بر مبلّغان و متوليان فرهنگ ديني امري شايسته و ضروري است، و از سويي ديگر نامها و القاب آن گراميان حكايت گر برخي از ويژگيهاي زيباي اخلاقي و اجتماعي آنان مي باشد...

نهمین اختر فروزان آسمان امامت و ولایت، امام محمد بن علی علیهما السلام ملقب به جواد، تقی، قانع، مرتضی، نجیب، منتجب، متقی، زكی، متوكل، مرضی، المختار و مُكنّی به ابوجعفر (ابو جعفر ثانی) و ابوعلی (1) ، در سال 195 ه. ق بنا به قولی در 15 یا 17 ماه رمضان (2) و بنا به قول دیگر در دهم ماه رجب (3) در شهر مدینه دیده به جهان گشود. قول اخیر - علاوه بر شواهد تاریخی - به دلیل دعایی كه از ناحیه مقدس حضرت امام زمان علیه السلام به وسیله شیخ بزرگوار «ابوالقاسم» (حسین بن روح) آمده است، تقویت می شود.

منصب امامت همانند نبوت با گزينش و نصب خداوند متعال و با راهنمائي و اعلام رسول خدا و يا از طريق امامي كه با نص رسول خداصلي الله عليه وآله منصوب به امامت گرديده است، معين مي شود...

ساتیا سای بابا در سال 1926 در دهکده «پوتا پارتی» نزدیک شهر بنگلور واقع در جنوب هندوستان دیده به جهان گشود. زندگی را نزد پدر و مادر خویش شروع کرد و پس از مدتی وارد مدرسه شد و تحصیلات ابتدائی را در محل زندگی خود ادامه داد. ایشان تبلیغات معنوی را از همان سن ابتدائی به مرحله اجرا گذاشت. در بیستم اکتبر 1940 در سن حساس 14 سالگی سایتا زندگی شخصی خویش را در او را واکندا رها نمود...

هر جریان و فرقه انحرافی عرفانی و شبه دینی لازم نیست همه نشانه های زیر را داشته باشد بلکه ممکن است تنها چند نشانه را داشته باشد و همین امر برای بر خطا وانحرافی بودن آن جریان کافی است. پدیده عرفانها و معنویات دروغین و فرقه های باطل و شیطانی در تمام گستره تاریخ بشری به موازات حضورعرفان و معنویت و شریعت اصیل و حقیقی انبیاِی الهی بوده و در واقع راههای بدیل و جایگزینی بوده است که شیاطین جن و انس آن را در پیش روی بشر برای منحرف کردن آنان از صراط مستقیم وحی و نبوت و امامت می گذاشته اند اما این پدیده در دوران جدید و با سرخوردگی بشر از زندگی مادی و ماشینی ابعاد گسترده تری یافته و در سرتاسر جهان از اقشار مختلف مردم یارگیری می کند.

داستانی از عنایت امام رئوف علیه السلام
کلیپ آماده شده برای همه موعودیان عزیز به مناسبت 23 ذی القعده روز زیارتی امام رئوف سلطان خراسان امام علی بن موسی الرضا علیه السلام
امید است همه موعودیان عزیز در این روز موعود را هم مورد دعا و عنایت خود قرار دهند

طى‏ سال‏هاى‏ اخير، يك خط در ميان، اخبار سلسله دراز غارت و چپاول كاروان مستضعفان و محرومان اين سرزمين به بيرون درز كرده و به خوراك روزانه رسانه‏ ها تبديل شده است تا آنجا كه ديگر، هر صبح و شام، مردم گوش به راه خبرى‏ تازه‏ اند؛ از اختلاس‏ هاى‏ بزرگ، دزدى‏ هاى‏ كلان، غصب دشت‏ها و درّه‏ ها، تصاحب كوه‏ ها و رودخانه‏ ها و سرانجام، جرائم سازمان يافته و فيش‏ هاى‏ نجومى‏ يقه‏ سفيدها. گويا قرار است هر روز داغى‏ بر داغ‏ هايشان افزوده شود.

محمّدرضا ضميرى‏ (قسمت اول)
يكى از آرزوهاى ديرينه بشر گسترش عدالت به معناى واقعى در سرتاسر گيتى است؛ و اين اميد و آرزو به شكل نوعى اعتقاد در اديان الهى تجلى نموده است. در طول تاريخ كسانى كه مدعى تحقق اين ايده شدند، طرحها ريختند و چاره ها انديشيدند، ولى، نتوانستند بشر خسته دل را اميدى بخشند.

 

اسماعيل شفيعى سروستانى‏
امروزه، وسايل نقليه مدرن و سريع السير، مردم را بى احساس رنج سفر از يك گوشه جهان به اقصى نقاط عالم منتقل مى سازد. دستگاههاى مدرن مخابراتى نيز ارتباطات را سهل نموده و انسان را از بسيارى رفت و آمدها بى نياز ساخته است.

عقيده به ظهور «موعود» مخصوص به دين يا ملت خاص نيست. هر يك از ملل منتشر در عالم به نوعى براى اين اعتقاد اقرار آورده اند و براى رهايى جهان از چنگال ظلم و تباهى، ظهور منجى آخرالزمان را انتظار مى كشند.
«سوشيانس مزديسنا» به منزله «كرشناى» برهمنان و «بوداى پنجم» بودائيان مورد قبول همه زردشتيان مى باشد، آنان منتظر سه موعود مى باشند و قائل به وجود هزار سال فاصله ميان هر يك از آنانند.

طرح روز

جستجو

جدیدترین نظرات

اوقات شرعی


آگهی
آگهی
آگهی
آگهی

سرخط خبرها