موعود
ماجرای بیت‏ الاحزان

ماجرای بیت‏ الاحزان

بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله)هفت روز بود كه نالۀ فاطمه قطع نمى‌‏شد؛ هر روزى كه...

گوشه ای از وصیت‌های حضرت زهرا(علیها السلام)

گوشه ای از وصیت‌های حضرت زهرا(علیها السلام)

حضرت زهرا(علیها السلام) که خود پرورش‌یافتهٔ دامان وحی است و در بالاترین مرتبهٔ ایمان و عمل صالح قرار...

چرا قبر مطهّر حضرت زهرا (س) مخفى است؟

چرا قبر مطهّر حضرت زهرا (س) مخفى است؟

فلسفه اصلى مخفى بودن قبر حضرت زهرا (س) مربوط مى شود به وقايع و جسارت هايى كه از طرف خلفاى وقت و اطرا...

دست توسل به یاس

دست توسل به یاس

سيزدهم جمادى الاول به روايتى و سوم جمادى الثانى به نقل مشهور، سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است. ...

فاطمه ، ميزان كمال صلوات‏

فاطمه ، ميزان كمال صلوات‏

علامه امينىرسول خدا به صراحت چنين بيان داشته است: بر من صلوات بَتراء (=ناقص و بريده شده) نفرستيد، سؤ...

  • ماجرای بیت‏ الاحزان

  • گوشه ای از وصیت‌های حضرت زهرا(علیها السلام)

  • چرا قبر مطهّر حضرت زهرا (س) مخفى است؟

  • دست توسل به یاس

  • فاطمه ، ميزان كمال صلوات‏

آگهی

آیا « پایان تاریخ »پایان حیات بر عرصه زمین و سر آغاز قیامت کبری است آیا « پایان تاریخ » پایان حیات خودکامگی و ظلم و بیداد غریبان بر عرصه زمین است ؟ و سر آغاز فصل ظهور موعود منجی و مقدس . گفت و گو از پایاین تاریخ و آخرالزمان، گفت و گو از تجربه ی بحران ها و بن بست هاست . گفت و گو از شرایطی که فراهم می آید تا بشر امکان خلاصی بیابد و در سایه سار مهدی علیه السلام دولت کریمه را تجربه کند

گفت و گوی استاد شفیعی سروستانی درباره پایان تاریخ و آخرالزمان در پانزدهمین برنامه از مجموعه راز پخش شده از شبکه 4 جمهوری اسلامی ایران

دانلود : پایان تاریخ و آخرالزمان

آنگاه آن حضرت فرمود: «امام حسن و امام حسین دو امام امّت من، بعد از پدرشانند. دو سیّد جوانان اهل بهشت و مادرشان، بهترین زنان عالمیان، نهمینشان، قائم(عج) از فرزندان من است. اطاعتشان، اطاعت از من است و معصیتشان، معصیّت من است، به خداوند شکوه می‌کنم از منکران فضیلت ایشان و تضییع کنندگان حقّ [حرمت] آنان پس از من و خداوند بس است که ولی و یاور عترت من و امامان امّتم باشد و از منکران حقّ ایشان انتقام کشد.»

وقتی به آپارتمان جدیدمان نقل مکان کردیم همۀ همسایه‌ها ماهواره داشتند، ما هم برای اینکه از قافله عقب نمانیم، ماهواره تهیه کردیم و مشکلات ما از همان زمان شروع شد، خانۀ ما شده بود پاتوق دوستان شوهر سابقم، بعد از مدّتی احساس کردم احساس غیرت همسرم نسبت به من کم شده و برایش مهم نیست من هر روز جلوی چشم او از دوستانش پذیرایی و ریخت و پاش‌هایشان را جمع و جور ‌کنم،

محمد بن حنفیه در دیدگاه برخی از مردم، همان ویژگی هایی را داشت که در احادیث نقل شده بود. مثلاً نام او محمد و کنیه اش، ابوالقاسم بود. علاوه بر آن با صدور اجازه نامه ای به مختار، ظاهراً انتقام امام حسین (ع) را نیز ستاند. همین موضوعات برخی مردم را دور او جمع کرد، با اینکه خود ابن حنفیه، هیچ ادعایی نداشت.

از دیگر آیات و روایات می‌توان چنین استفاده کرد که تعداد ملائکه‌ای که در خدمت امام زمان(عج) و یاران ایشان خواهند بود، محدود به اینها نمی‌شوند و خصوصاً در دورۀ استقرار حکومت عدل مهدوی، ملائکه حضوری پررنگ خواهند داشت و گاه در مقام خادم، یاران و همراهان امام(ع) و شیعیان به ایفای نقش خواهند پرداخت.

 

از مهم‌ترین ناهنجاری های خانوادگی در آخرالزّمان ایجاد گسست شدید عاطفی بین اعضای خانواده و از هم گسیختگی خانواده‌هاست. از منظر احادیث اسلامی، در آخرالزّمان بنیاد خانوده‌ها به شدّت سست و آسیب پذیر خواهد شد و فسادها، فتنه‌ها و آفت‌های فراگیر این دوران، در متن تمام خانه‌های شرق و غرب عالم نفوذ خواهد یافت و نه تنها فرزندان که پدران و مادران را نیز فراخواهد گرفت:

 

فایل صوتی گفتگوی تلفنی برنامه رادیویی تا جمعه ظهور، با استاد  شفیعی سروستانی، مورخ 1390/2/16، که صبح های جمعه در رادیو معارف پخش میشود، با موضوع   بنجاه سال تاخیر مسلمانان نسبت به غرب در برخورد با مسائل آخرالزمان و اثرات آن که گریبانگیر جامعه امروز مسلمانان شده است

دانلود :  تا جمعه ظهور 16/2/1390

ویدئو نشست 35 از سلسله نشست های ماهانه فرهنگ مهدوی با موضوع این است آخرالزمان با سخنرانی استاد شفیعی سروستانی پیرامون آخرالزمان و وقایع واقع در آخرالزمان

دانلود : این است آخرالزمان

«ای مردم! به علم یقین بدانید آن کس که با جاهلیّت مرسوم در میان شما به استقبال قائم ما برود تفاوتی با آن کس که با جاهلیّت اوّل به استقبال رسول خدا(ص) رفت، ندارد و دلیل آن این است که در آن روز همه بر رسم و روش جاهلیّت زندگی خواهند کرد، مگر آن کسی که مورد رحمت خداوند قرار گیرد.»

جست‌وجوی ژرف در تاریخ به ما می‌گوید که انسان سه گمشدۀ اساسی و عمده داشته است. او زمانی خود را در آرامش می‌یافته که به نوعی خود را نائل یا دست کم مایل و نزدیک به این سه مطلوب می‌دیده است و آن عبارت است از: حقیقت (راستی)، خیر ( نیکی) و جمال (زیبایی).

طرح روز

جستجو

جدیدترین نظرات

اوقات شرعی


آگهی
آگهی
آگهی
آگهی

سرخط خبرها