موعود
امام هفتم علیه السلام مشعل‏دار عبادت و دعا

امام هفتم علیه السلام مشعل‏دار عبادت و دعا

مدت امامت آن حضرت كه از سال 148 ه. ق شروع شد، مانند پدر بزرگوارش 34 سال بوده و در این دوران با چهار ...

جایگاه امامت در کلام امام هفتم علیه السلام

جایگاه امامت در کلام امام هفتم علیه السلام

از بزرگ ترين و شكننده ترين انحرافاتي كه در جامعه اسلامي رخ داد و براي هميشه بشريت را محروم ساخت، انح...

پيشوای هفتم، فروبرنده خشم

پيشوای هفتم، فروبرنده خشم

بدون ترديد از سويي شناساندن حضرات معصومين علیهم السلام براي نسل نو بر مبلّغان و متوليان فرهنگ ديني ا...

علامه مجلسی، شیخ الاسلام جهان

علامه مجلسی، شیخ الاسلام جهان

علماى بزرگوار شیعه در طول تاریخ با وجود فشارها و محرومیت های فراوانی برای بقای آیین تشیع زحمات ارزن...

نوعهدان - پیش شماره 1 : شهریورماه 1398

نوعهدان - پیش شماره 1 : شهریورماه 1398

به مناسبت عید غدیرخم و تجدید عهد با ولایت و امامت موسسه فرهنگی موعود عصر عج ماهنامه الکترونیکی نوعهد...

  • امام هفتم علیه السلام مشعل‏دار عبادت و دعا

  • جایگاه امامت در کلام امام هفتم علیه السلام

  • پيشوای هفتم، فروبرنده خشم

  • علامه مجلسی، شیخ الاسلام جهان

  • نوعهدان - پیش شماره 1 : شهریورماه 1398

آگهی

گویند: در بنی اسرائیل عابدی بود، شنید در آن نزدیکی درختی است که مردم آن را می پرستند. عابد در خشم شد و از بهر خدا و تعصّب در دین، تبر بر دوش نهاد و رفت که درخت را بِبُرد. ابلیس به صورت پیری بر او ظاهر شد و پرسید کجا می روی؟ گفت: برای بریدن فلان درخت. ابلیس گفت: برو به کار عبادتت مشغول باش تو را چه کار به این کار؟ عابد سخت بر او آویخت و بر زمین زد و بر سینه او بنشست.

 

"دوستان درختی خوشحال" عنوان سری انیمیشن کوتاه امریکایی است که برای مخاطب بزرگسال در سال 2006 تولید شده و به مرور پخش شده است. هر قسمت این مجموعه سه فصلی، انمیشین کوتاهی است (بین یک تا سه دقیقه) که طی آن یک یا چند موجود دوست داشتنی مورد سلاخی قرار می گیریند و  شدیدا مجروح شده یا در میگذرند.

 

در ادیاندر کتاب «دادتگ» که از کتب مقدّسۀ برهمائیان است، بشارت ظهور منجی چنین آمده است: بعد از آنکه مسلمانی به هم رسد، در آخرالزّمان و اسلام در میان مسلمانان از ظلم ظالمان و فسق عالمان و تعدّی حاکمان و ریای زاهدان و بی‌دیانتی امینان و حسد حاسدان برطرف شود و به جز نام از آن چیزی نماند و دنیا مملوّ از ظلم و ستم شود و پادشاهان، ظالم و بی‌رحم شوند و رعیّت بی‌انصاف گردند و در تخریب یکدیگر کوشند و عالم را کفر و ضلالت و فساد بگیرد، دست حق به درآید و جانشین آخر ممتاطا (محمّد) ظهور کند و مشرق و مغرب عالم را بگیرد و بگردد همه جا (همۀ جهان را) و بسیار کسان را بکشد و خلایق را هدایت کند ... و غیر از حقّ و راستی از کسی قبول نکند.1

 

از جمله عرفان‏هاى نوظهور در کشور، عرفان سرخپوستى است که از آن به عرفان ساحرى هم یاد مى‏شود. در دهه اخیر کتابهایى با نام این مسلک در کشورترجمه و چاپ گردید. موسس این جریان «کارلوس کاستاندا» است که 12 کتاب از وى به فارسى موجود است.

 

از آن روی که واژهِ مقدس"باب" (با تعابیر مختلف دیگری که دارد) دستاویزی برای ادعاهای ناصواب عده ای در طول تاریخ مسلمانان به ویژه در قرن سیزدهم گشته و گمراهی و ارتداد بسیاری را به دنبال داشت، در این مقاله به بازخوانی مسألهِ "باب" و مدعیان و مصادیق راستین آن پرداخته، تعدادی از مدعیان دروغین"بابیت" در عصر حضور و غیبت معرفی گردیده اند.

 

بر اساس یافته‌های دیگر تحقیقات انجام‌شده، فقط حدود دو درصد از مردم در عمل از کشتن لذت می‌برند و آنها هم کسانی هستند که از نظر ذهنی به شدت نابهنجار هستند. هدف آموزش‌های نظامی، تبدیل کردن انسان‌های عادی از جمله هواداران عادی جنگ، به روان‌پریش‌هایی است تا دست‌کم در بستر جنگ، آنها را به بدترین کارهایی وادارند که در هیچ زمان یا مکان دیگری امکان ندارد به چنین اعمالی دست بزنند. در این روش، اگر می‌خواهید انسان‌ها را به شکلی قابل پیش‌بینی برای کشتن در جنگ آموزش دهید، باید آنها را در زمان آموزش‌ها، به کشتن تحریک کنید

 

ای دعبل ! امام پس از من فرزندم محمد و پس از محمد فرزندش علی و پس از علی فرزندش حسن و پس از حسن فرزندش حجت قائم است . همو که در غیبتش انتظار کشیده می شود و در ظهورش اطاعت می گردد . اگر از [ عمر ] دنیا یک روز بیشتر باقی نمانده باشد خداوند عزّوجلّ آن روز را آن قدر طولانی می کند تا او قیام کند و زمین را از عدل و داد پر کند همچنانکه از جور و ستم پر شده بود.7

 

«به خدا سوگند تأویل آن هنوز نازل نشده است و تأویل آن نازل نخواهد شد تا اینکه قائم که درود خدا بر او باد، خروج کند. پس چون قائم که درود بر خدا بر او باد خروج کند هیچ کافر به خدای عظیم و هیچ مشرک به امام باقی نماند، مگر اینکه خروج او را خوش ندارد، تا اینکه اگر کافر یا مشرکی در دل سنگی [مخفی] باشد، آن سنگ [به زبان آمده و] خواهد گفت: ای مؤمن! در شکم من کافری هست، مرا بشکن و او را به قتل رسان.»

 

دنیاخواهی و اسیر دنیا بودن یکی از عوامل جدا کننده حقیقت طلبان از باطل جویان است. از آنجا که حکومت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف عالم ‌گیر است و منفعت طلبان به عدالت سوق داده می شوند و بر آمال دنیا خواهی شان تازیانه عدالت و حقیقت نواخته خواهد شد؛ بنابراین بیشترین مخالفت ‌ها از سوی دنیاطلبان و دنیاخواهانی است که در هراس از دست دادن آن یا به شوق و عشق زیاده خواهی آنند. پس مبارزه شان جدی ‌تر و کراهت و ناپسندی شان از آن حادثه و از آن واقعه، بیشتر و جدی ‌تر است.

 

و امّا در مورد پایان دنیا چیزی برای گفتن ندارم؛ زیرا نمی‌دانم چه وقت وظیفه‌ای که خداوند بر روی زمین به عهدۀ ما گذارده و ما را خلیفه‌های خود قرار داده است، پایان می‌یابد و او ما را ارزیابی و داوری می‌کند. قرآن به ما می‌گوید: «إِنَّهُ یَبْدَأُ الْخَلْقَ ثُمَّ یُعِیدُهُ»3 و «لاَ تَأْخُذُهُ سِنَۀٌ وَلاَ نَوْمٌ؛ او را نه نیمه خواب باشد و نه تمام خواب»4 و «او در هر پدیدۀ تازه‌ای حضور دارد.»6.5

 

طرح روز

جستجو

جدیدترین نظرات

اوقات شرعی


آگهی
آگهی
آگهی
آگهی

سرخط خبرها