موعود
آغاز امامت خاتم الاوصياء (ع)

آغاز امامت خاتم الاوصياء (ع)

مهدى خليليان‏تنهاى تنها نشسته است، در پستوى خانه در سوگ پدر ... شيون‏ ها، نشان از شهادت دارند. دوست ...

نبرد انتظارها

نبرد انتظارها

بشريت سال‌ها است كه در آرزويي بس بزرگ بي قرار است. توده‌هاي مواج و عظيم انساني هر كدام به فراخور حال...

برخورد امراء با حرم عسکریین علیهم السلام

برخورد امراء با حرم عسکریین علیهم السلام

دشمنان اهل بیت علیهم السلام در طول تاریخ، تلاشهای مذبوحانه بی شماری كرده اند تا بتوانند نور اهل بیت ...

كرامت و معجزه در سيره امام عسكري علیه السلام

كرامت و معجزه در سيره امام عسكري علیه السلام

امام حسن عسكري عليه السلام در هشتم ربيع الثاني سال 232 در شهر مدينه به دنيا آمد. (2)پدر بزرگوارش حضر...

وداع امام هشتم از مدینه و مكه

وداع امام هشتم از مدینه و مكه

وقتى كه فرستاده ى مامون براى بردن امام رضا علیه السلام از خراسان به مدینه آمد، من آنجا بودم. امام عل...

  • آغاز امامت خاتم الاوصياء (ع)

  • نبرد انتظارها

  • برخورد امراء با حرم عسکریین علیهم السلام

  • كرامت و معجزه در سيره امام عسكري علیه السلام

  • وداع امام هشتم از مدینه و مكه

آگهی

یادمان آمد اماممان را بیابان‌نشین کرده‌ایم. مطرود و مظلوم و غریب. یادمان آمد همۀ غیبت از ماست! ما مانده‌ایم با چشم‌های نابینا و گوش‌های ناشنوا و آنچه نمی‌بینیم اوست و آنچه نمی‌شنویم فریاد اوست. امّا او می‌بیندمان و فریادمان را می‌شنود.

دومین ادعا، یعنی حمله ابر‌های فضایی سمّی به زمین را وزیر «امور اضطراری» روسیه مطرح کرد. وی بیان داشت: «در ساختار مغناطیسی سیاره زمین تغییراتی به وجود آمده است و چنین وضعیتی موجب مرگ‌های جمعی حیوانات شده است».

رسالـۀ الحقوق از آثار جاودان، ماندگار، پر ارج و گران‌مایه ‏ای است که از سیّد السّاجدین امام زین العابدین علی بن ‏الحسین بن علیّ بن ابی طالب(ع) برای شیعیان به یادگار مانده است و همواره مورد توجّه عالمان شیعه و عاشقان اهل بیت(ع) بوده و هست و اینک نیز، به یُمن احیای آثار اهل بیت در جمهوری اسلامی، توجّهی‏ خاص به این رسالۀ شریف از سوی عام و خاص در میهن عزیز ما، مشاهده می‏شود.

 

حضرت علیّ بن الحسین، زین العابدین(ع) دربارۀ ظهور حضرت مهدی موعود(ع) و دعوت آن حضرت می‌فرماید: «پس به سوی مکّه خارج می‌شود؛ در حالی که مردم بر گرد او اجتماع کرده‌اند. آنگاه او خود به پا خاسته و می‌گوید: «هان ای مردم! من فلان، فرزند فلانم، من فرزند پیامبر خدا(ص) [هستم]، من شما را به سوی آنچه که پیامبر(ص) به آن دعوت کرد، فرا می‌خوانم و دعوت می‌نمایم.»1

پژوهشگران بر این عقیده‌اند که آغاز شیطان‌پرستی به قرن یکم میلادی باز می‌گردد. در این زمان «گنوسی‌ها»،1 شیطان را در قدرت و عظمت، همتای خداوند می‌دانستند.
اندیشۀ شیطان‌پرستی و تقدیس شیطان، در شماری از ادیان کهن آمده است و برخی از ادیان، خدایان متعدّدی داشتند که آن خدایان نمایندۀ‌شر بودند. به‌عنوان مثال در تمدّن کهن مصر، الهۀ «سیت» یا «شیث» به کلمۀ satan؛ یعنی شیطان به عنوان نمایندۀ نیروی شر، نزدیک است و مصری‌ها برای در امان ماندن از شرّ او، قربانی‌های زیادی تقدیم آن می‌کردند.

این روزها، ایران، شرق اسلامی و جهان شرایط حساسی را تجربه می‌کند. گاهی انسان مات می‌شود وقتی‌که علیرغم این‌همه خبر و این‌همه رسانه‌های خبری برخی از ما مثل بی‌خبرها در زمین مشی می‌کنیم. انگاری هیچ خبری درعالم نیست. چه روی زمین چه در آسمان‌ها. روی زمین و در جهان اطّلاعات و ارتباطات فرصت تفکّر و تأمّل از انسان سلب می‌شود چشم‌ها و گوش‌ها بسته می‌ماند و انسان فلک‌زده و گرفتار دورِ قمری در دام عنکبوتی ابلیس و جنودش هلاک می‌شود.

مقوله های فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی و . . .چنان در هم تنیده هستند که براحتی نمی توان میزان تأثیر گذاری هرکدام را در حوزه دیگری منکر گردید. لذا رسانه های  تبلیغاتی با توجه به امکانات و دارایی های خویش در خدمت برآورده کردن نیازها و خواسته های اربابان بوده و در این زمینه فعالیت می نمایند. ماهواره ، سینما ، تلویزیون ، اینترنت ، روزنامه ، مجلات گوناگون و . . . نقش بسیار بزرگی در این مهم داشته و صاحبان آنها با دمیدن  آرزوی خویش که همان رسیدن به مطامع مادی و افزایش ثروت و سلطه می باشدرا فراهم می نمایند.

برخی او را پیرو آئین مسیح(ع) مى‏دانند، چرا که قبل از بعثت پیامبر(ص) آئین رسمى و غیر منسوخ آئین او بوده است. برخی او را پیرو آئین ابراهیم(ع) مى‏دانند، چرا که او «شیخ الانبیاء» و پدر پیامبران است و در بعضى از آیات قرآن، آئین اسلام به عنوان‏آئین ابراهیم معرفى شده است(حج، آیه 78). گرایش حنیفى از گرایش‏هاى شناخته شده در مکه بود و به ویژه در میان بنى هاشم و دیگر تیره‏هاى‏قریش افرادى خود را ابراهیمى مذهب مى‏دانسته‏اند و گفته ابن اسحاق که پیامبر پیش از بعثت بر دین قومش بود را مى‏توان در این‏راستا تفسیر کرد.(سیره رسول خدا، رسول جعفریان، ص 253) بعضى نیز گفته اند مى‏دانیم آئینى داشته است اما آیین او بر ما روشن نیست!

خداوند با این آیۀ شریف، مهم‌ترین رمزِ ماندگاری هر جامعه و تمدّنی را بیان می‌کند. به ویژه برای مسلمانان پیام دارد و به آنان یادآور می‌شود عرصۀ فرهنگ و دین را به کامکاران، نازپروردگان، جهان داران و افزون‌کاران وانگذارند؛‌ زیرا کامکاران و مترفان جامعه برنمی‌تابند که دین با نیاز‌های جدید همخوانی بیابد و پاسخ‌گوی نیاز‌های مردم باشد و زنجیر‌های تقلید را که ماندگاری و آقایی و سروری آنان در آن است، از اندیشه و فکر مردم بگشاید

ما از این مناسبت‏ها ـ‌چه میلاد و چه شهادت‌ـ یاری و تبرک می‏جوییم و با زنده نگه داشتن آنها، آموزه‏ها و دستورات دینی را می‏آموزیم تا پشتوانه برای زندگی دشوارمان باشد.
در این روزها به تبیین زندگی پیشوایانمان می‏پردازیم؛ همان کسانی که پیامبر(ص) در مورد آنها فرموده است: «انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی اهل بیتی ما إن تمسکتم بهما لن تضلوا و إنهما لن یفترقا حتی یردا علیّ الحوض؛ من دو چیز گران‌بها در میان شما باقی می‏گذارم: کتاب خدا و عترت و اهل بیتم. تا زمانی که به این دو تمسک بجویید، گمراه نخواهید شد و این دو از یکدیگر جدا نمی‏شوند تا در نزد حوض بر من وارد شوند.

طرح روز

جستجو

جدیدترین نظرات

اوقات شرعی


آگهی
آگهی
آگهی
آگهی

سرخط خبرها